Mag
04
2012
Current Research in Applied English Linguistics: what relevance for EFL Teachers?
La conferenza organizzata presso l'Università del Sacro Cuore di Brescia si terrà il 15 maggio.
Il programma della conferenza prevede interventi di studiosi provenienti dall'Università del Sacro Cuore, dall'Università degli Studi di Milano e dall'Università della Valle d'Aosta.
All'interno del pomeriggio di studi è previsto anche un intervento per presentare il progetto di ricerca di cui il nostro sito Ready to Teach.it è il principale risultato.
Ecco il programma:
- University, Research, School: a special triangle of forces AMANDA MURPHY, Università Cattolica del Sacro Cuore
- The influence of vocabulary-related beliefs on vocabulary learning JAMES ROCK, Università Cattolica del Sacro Cuore
- "Make it meaningful": tools to make English vocabulary learning a skill SONIA PIOTTI, Università Cattolica del Sacro Cuore
- Using movies in the language classroom: new perspectives and implications PIERFRANCA FORCHINI, Università Cattolica del Sacro Cuore
- Principles from Practice. Using ‘lessons in action’ to develop EFL teachers' language and language learning awareness ANDREA NAVA & LUCIANA PEDRAZZINI, Università degli Studi di Milano
- Interlanguage: insights for teachers from learner sequences in asynchronous chats CATERINA PAVESI, Università Cattolica del Sacro Cuore
- “Estrangement” input presentation strategies in CLIL.. What do students think? FRANCESCA COSTA, Università Cattolica del Sacro Cuore
- The “ReadyTo Teach.it” project. Focus on the English Teacher ROBERTA GRANDI, Università della Valle d'Aosta
R.G.